Beter gevonden worden met zoekmachine optimalisatie?

Zou je graag beter gebruik willen maken van de mogelijkheden om beter zichtbaar te zijn in zoekmachines zoals Google en Bing? Het is mogelijk om met Search Engine Optimization (SEO) een betere online bekendheid te scoren en op die manier de juiste bezoekers naar je website te trekken. Dat wil iedereen wel! SEO optimalisatie is iets wat niet van de een op de andere dag gebeurd is, maar wanneer je het goed doet geeft het een langdurig resultaat, zoals meer relevante bezoekers en conversies. Het is ook een budgetvriendelijk manier om betere resultaten in jouw doelgroep te bereiken.

Enkele voordelen van SEO

  • Het zorgt voor meer relevante bezoekers en dat helemaal gratis
  • De kwaliteit van je website verbetert in het algemeen
  • SEO is te gebruiken in iedere stap van de customer journey
Offerte aanvragen
Zoekmachine optimalisatie

Wat is SEO?

Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel search Engine optimization (SEO) genoemd. Het is een manier om jouw website op een organische (natuurlijke) manier relevant te maken. Hiermee wordt bedoeld dat wanneer er op bepaalde relevante termen gezocht wordt, jouw website naar boven komt. Wanneer je zoekmachine optimalisatie onder de knie hebt, is het een hele duurzame strategie. Het behalen van resultaat duurt misschien even, maar wanneer je resultaat boekt is het erg succesvol en de resultaten zijn ook stabiel.

Hoe je SEO precies uitvoert is lastig te zeggen en ligt puur aan de klant en welke doelen je hebt met de website. Soms gebruiken we campagnes die al eerder gebruikt zijn, maar soms creëren we ook volledig nieuwe campagnes.

Offerte aanvragen

Techniek, content & autoriteit

Pijler 1: Techniek

Het is belangrijk dat er een goede techniek wordt gebruikt wanneer je je website invult. Dit legt de basis om beter vindbaar te zijn in zoekmachine's! Aangezien deze technische ontwikkeling zich in rap tempo ontwikkelen, houden wij deze continu in de gaten. Wij zullen voor u een grondige technische analyse doen en een adviesrapport over je website maken. Wanneer je over dit rapport beschikt, is het makkelijk om de website in één keer perfect te optimaliseren door de website bouwer.

Pijler 2: Content

Natuurlijk is het hebben van de zoekmachine geoptimaliseerde content ook belangrijk! Hiermee bedoelen we de juiste tekst, afbeeldingen en video's. Wanneer je dit niet op de juiste manier uitvoert, zal dit niet leiden tot organische vindbaarheid. Naast het creëren van statische content, is het ook belangrijk om dynamische content te creëren. Wij kunnen je daar zeker helpen bij het creëren van de content, maar ook om een goede balans tussen deze twee te vinden. Wat voor content je ook maakt, wij kunnen je hier goed mee ondersteunen!

Pijler 3: Autoriteit

Linkbuilding is ook een heel belangrijk onderdeel! Wat we hier mee bedoelen is dat het belangrijk is dat de link naar jou website, terugkomt op andere, externe websites. Wanneer dit vaak gebeurt, zul je uiteindelijk een hogere positie in zoekmachine's bereiken. Wij kunnen helpen met het controleren van de huidige linkbuilding status van jouw website en ook tips geven over hoe je dit beter kunt ontwikkelen.
Offerte aanvragen
Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

SEO optimalisatie is belangrijk in de gehele customer journey. Wij maken gebruik van het See-Think-Do-Care-model om zo onze strategie overzichtelijk te definiëren. Potentiële klanten zullen zich vaak oriënteren via een zoekmachine zoals Google en dit is de See-fase. Wanneer ze na het bezoeken van jouw website overtuigd raken van de content, leidt dit tot de Think-fase. Daadwerkelijk een conversie uitvoeren door de kiezen voor jouw product of dienst is de Do-fase. Het behouden van de klant is de Care-fase.

Offerte aanvragen

Onze klanten