Google heeft recentelijk het label voor Google Ads aangepast in de zoekresultaten. Het label is nu dikker en groter, waardoor het beter opvalt tussen de andere zoekresultaten.
Deze recente aanpassing is een interessante verandering, omdat het ervoor zorgt dat de gebruiker beter opmerkt dat het zoekresultaat afkomstig is van een betaalde advertentie. Dit kan ervoor zorgen dat mensen beter nadenken voordat ze op een advertentie klikken, omdat ze weten dat ze daarmee geld uitgeven. Het is nog onduidelijk of deze verandering positief of negatief uit zal pakken voor Google Ads-adverteerders, maar het is wel duidelijk dat het een interessante wijziging is die de aandacht zal trekken.
“We willen dat mensen beter weten wanneer ze op een advertentie klikken”, aldus Google. De reden van de wijziging is dus volgens Google dat ze willen dat mensen beter weten wanneer ze een advertentie aanklikken. Dit is een logische reden, want als mensen beter weten dat ze op een advertentie klikken, zullen ze waarschijnlijk ook beter nadenken voordat ze op die advertentie klikken. Dit kan ervoor zorgen dat ze minder snel op een advertentie klikken, maar het kan ook ervoor zorgen dat ze beter nadenken voordat ze op die advertentie klikken. In ieder geval is het een interessante verandering die de aandacht zal trekken en die we in de komende tijd zullen gaan volgen.