Wat is SEO

Je hebt vast wel eens van SEO gehoord, maar wat betekend SEO nou eigenlijk? De letterlijke betekenis van SEO is Search Engine Optimization, in het Nederlands ook wel bekend als zoekmachine optimalisatie.
Bij zoekmachineoptimalisatie wordt er gekeken naar verschillende factoren. Bijvoorbeeld de content op je website en het aantal links naar je website. Dit is niet altijd even gemakkelijk om goed te doen. Bij content dien je bijvoorbeeld goede artikelen te plaatsen die gerelateerd zijn aan je website. Wanneer je links legt naar je website dienen dat relevante links te zijn. Het leggen van links wordt ook wel linkbuilding genoemd.

Offerte aanvragen

MOZ over het verkrijgen van backlinks

Onze voordelen

Zoekwoorden analyse

Een uitgebreide Google zoekwoorden analyse is de basis moeten voor al onze zoekmachine optimalisatie activiteiten.

Technische optimalisatie

Een goede technische basis is onmisbaar bij een SEO optimalisatie. Wij bekijken en optimaliseren de techniek van jouw huidige website.

Content optimalisatie

Onze copywriter neemt jouw huidige websiteteksten onder de loep en verbeterd deze waar nodig. Dit alles zodat wij de beste resultaten kunnen boeken met een SEO optimalisatie.

Linkbuilding

Kwalitatief goede linkbuilding is onmisbaar in een SEO traject. Wij zorgen dat dit op de juiste wijze wordt uitgevoerd.

Offerte aanvragen
SEO optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie / SEO

SEO optimalisatie (zoekmachine optimalisatie) is feitelijk alles wat je doet om ervoor te zorgen dat je website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google getoond wordt. Organische zoekresultaten worden binnen de zoekresultaten-pagina’s getoond onder de betaalde advertenties.

De reden dat SEO zo belangrijk is

Bijna 95% van de Nederlanders start het zoeken naar een product, dienst of bedrijf in een zoekmachine zoals Google. Om onder de aandacht van je doelgroep te komen en kwalitatieve leads te genereren is het dus enorm belangrijk om bovenaan in de zoekresultaten te staan. SEO is dan ook onmisbaar voor leadgeneratie.

Offerte aanvragen

SEO in de praktijk

Er zijn honderden rankingfactoren, niemand weet hoeveel het er exact zijn. Wel is het algemeen bekend dat al deze rankingfactoren onder te brengen zijn in drie categorieën:

  1. Content
  2. Techniek
  3. Autoriteit

Het is hierbij enorm belangrijk om te realiseren dat de content van je website geschreven moet zijn voor de bezoekers en dus niet voor Google/zoekmachines. Een tevreden bezoeker zal er immers voor zorgen dat de autoriteit van je pagina na verloop van tijd vanzelf zal stijgen.

Offerte aanvragen

SEO volgens Rand Fishkin

Onze klanten

SEO optimalisatie

Content

Zoals we net al benoemde is het voor SEO enorm belangrijk dat je de content van jouw website afstemt op de websitebezoekers. Hoe beter jouw website voorziet in de behoefte van de bezoekers, hoe beter de bezoekers je website zullen waarderen. Google zal dit opmerken en je website beter waarderen, enkele manieren waaraan Google dit opmerkt:

  • Niet direct de website verlaten/afhaken (bounce rate)
  • Het bezoeken van meerdere website pagina’s
  • Delen van je website op social media
  • Links naar jouw content op andere websites
Offerte aanvragen

Techniek

In de basis is het belangrijk om er voor te zorgen dat je website technisch tip top in orde is. Hierbij zal je onder andere aan het volgende moeten denken:

  • Snelheid
  • SSL certificaat
  • Structuur
  • Sitemaps
  • Juiste headers
  • URL’s

Autoriteit

De autoriteit van je website voor het overgrote deel bepaald door extern inkomende links. Met andere woorden links op andere websites naar jouw website. Dit noemen de we Domain Rating (DR).

In de meest ideale situatie plaatsen bezoekers van jouw website vrijwillig links naar jouw website. Helaas weten we allemaal dat dit in de praktijk (bijna) niet gebeurd en vraagt iedereen een vergoeding voor het plaatsen van een link.

Linkbuilding is hiermee nog steeds een zeer belangrijk onderdeel van SEO.

Offerte aanvragen