Het voordeel van linkruil
Steeds meer bedrijven zijn op dit moment bekend met de term SEO, maar de hoeveelheid van websites en de concurrentie om dezelfde keywords wordt vindbaar zijn van een website steeds moeilijker. Een goed geprogrammeerde website met veel content is niet meer genoeg. Zoekmachine optimalisatie is noodzakelijk voor online succes. Zonder Seo is het bijna onmogelijk om een goede ranking te behalen. Zoekmachine optimalisatie is een continu proces van handelingen zowel onpage als off page optimalisatie. Sinds er zoekservices zijn zoals Google, loont het om te gaan linkbuilden om een betere positie op relevante zoekwoorden te halen. Desondanks een aantal relevante keywords veel worden gezocht, is er een groot percentage bezoekers die via andere keywords de site zal bezoeken. Schrijf dus content die voor bezoekers interessant is en optimaliseer de huidige content op de site. Denk goed na op welke keywords je graag gevonden zou willen worden.
Wat is linkruil precies?
Linkuitwisselingen, linkruil of backlinks ruilen. Je hebt deze begrippen waarschijnlijk wel vaker gehoord. Het is allemaal hetzelfde. Of Google het nu leuk vindt of niet, er zijn duizenden webmasters die een linkuitwisseling willen geven en ontvangen van collega-bloggers en website-eigenaren. Het waargenomen doel of voordeel van het uitwisselen van links is om een voordeel te behalen op Google, waarbij de logica wordt gebruikt dat het ontvangen van een kwaliteitsbacklink je een ‘vertrouwens’-signaal geeft dat je een voordeel ten opzichte van de concurrentie kan geven.
Wanneer moet je een linkruil overwegen?
Het is erg belangrijk om gezond verstand te gebruiken bij het overwegen van een linkuitwisseling. Je moet niet te gefocust zijn op eventuele waargenomen SEO-voordelen. In plaats daarvan moet de nadruk liggen op relevantie. Stel jezelf enkele basisvragen: “Beschikt deze website over inhoud, tools of producten die mijn bezoekers mogelijk nuttig vinden? Ga ik op een relevante manier naar de pagina van deze persoon linken die nuttig zal zijn voor mijn eigen gebruikers?” En denk natuurlijk aan de directe relevantie van de betreffende website. Is de kwaliteit van de inhoud goed en gerelateerd aan jouw site? Wij hebben de expertise in huis om deze zaken te bewerkstelligen. Door linkuitwisseling uit te besteden aan een professional heb je niet de kans op vervelende penalties van Google. Je posities in Google op zal verbeterd worden, wat weer genereert in meer omzet voor je bedrijf of organisatie.
Je site voorbereiden voor een betere ranking
Google vindt het belangrijk dat elke pagina een titel heeft. Wat je zou kunnen doen is een korte samenvatting van het bedrijf in de title tag zetten. Omdat Google jouw homepagina als hoogst indexeert is dit een enorme kans om jouw producten en diensten te promoten! Wanneer je de title tag schrijft zorg er dan wel voor dat deze niet te lang wordt. Wat niet in de SEO handleiding van Google staat, maar wel door veel zoekmachine specialisten wordt beweerd is het volgende: De title tag is een van de meest belangrijke factoren en het wordt aangeraden om de title tag te
beginnen met het zoekwoord. Het blijkt namelijk dat titels die met het zoekwoord beginnen hoger scoren dan webpagina ́s waarbij het zoekwoord verder in de titel staat. Google gaat er namelijk vanuit dat het eerste woord van de titel belangrijk is en neemt dat mee in de beoordeling. Desondanks een aantal relevante keywords veel worden gezocht, is er een groot percentage bezoekers die via andere keywords de site zal bezoeken. Schrijf dus content die voor bezoekers interessant is en optimaliseer de huidige content op je site.
Een betrouwbare partner op het gebied van linkbuilding
Wij kunnen je helpen aan een verbeterd linkprofiel in Google. Onze experts zullen samen met jou een plan van aanpak opstellen aan de hand van het budget wat je organisatie heeft. Linkbuilding zal zich altijd terugbetalen op de middellange termijn.