Met je website bovenaan in Google? | iMedia Bureau

Vraag nu tijdelijk een gratis quickscan aan t.w.v. €139,-

Bekijk
Gratis SEO scan aanvragen
Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.

Met je website bovenaan in Google

Je hebt je website helemaal op orde. Alle informatie staat overzichtelijk vermeld en toch presteert de website minder goed dan je had verwacht. Zo zijn de bezoekersaantallen te laag. In veel gevallen in dit te wijten aan de vindbaarheid van de website. Een website die goed scoort binnen de zoekresultaten zal immers beter worden bezocht dan een website die pas op pagina twee of drie wordt vermeld.

Een goede positie binnen de zoekresultaten van Google is haalbaar met onze tips en tricks. Door het correct toepassen van SEO-technieken kan de vindbaarheid van je website worden verbeterd. Het optimaliseren van je website met zowel off-page als on-page SEO kun je uiteraard zelf doen. Een andere optie is het uitbesteden van het optimaliseren van je website aan een expert. In dat geval is het zinvol om even verder te lezen zodat je exact weet wat je mag verwachten van een echte SEO-specialist. Met de kennis van iMedia Bureau verhoog je de vindbaarheid van je website en bereik je de doelgroep op een efficiënte manier.

Hoe krijg je jouw website bovenaan in Google?

Het is de vraag die elke ondernemer zich stelt. De realiteit is echter dat er geen eenduidig antwoord op te geven valt. Google bepaalt namelijk zelf welke positie een website krijgt toebedeeld. Een aantal factoren zijn hiervoor van belang. Zo is de relevantie ten opzichte van de zoekterm van belang, de kwaliteit van de website en de gebruiksvriendelijkheid. Ook andere zaken zoals de snelheid waarmee de website wordt geladen zijn van belang.
  • Relevantie

Als een bezoeker op je website datgene vindt waar hij of zij naar op zoek was, dan is er sprake van relevantie. Juist vanwege de relevantie is het belangrijk om de juiste zoekwoorden op te nemen in de content op je website. Dit geldt zowel voor de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden, als de synoniemen. Op die manier zorg je ervoor dat je website relevant is en is de kans op een goede positionering aanwezig.

  • Kwaliteit

Google meet een heleboel zaken die te maken hebben met je website. Een belangrijke indicator is de tijd die een bezoeker op je website besteed. Blijft een bezoeker lange tijd aanwezig, dan is de kans groot dat hij of zij ook zal doorklikken naar andere pagina’s. Voor Google is dit een indicatie dat de website voldoende kwaliteit heeft.

  • Gebruiksvriendelijkheid

Gebruiksvriendelijkheid is een bijzonder belangrijk onderdeel van SEO. Een website die gebruiksvriendelijk is zal daarom ook beter scoren binnen de zoekresultaten. Dan gaat het niet alleen om een goed leesbare tekst. Ook zaken als een logische structuur van de website en scherpe afbeeldingen en een snelle laadtijd zijn minstens zo belangrijk. Die gebruiksvriendelijkheid is niet alleen van belang voor de weergave op een desktop computer, ook de weergave op mobiele apparaten als smartphones en tablets is belangrijk.

Je vindbaarheid verbeteren met iMedia Bureau

Wil je een goed renderende website, laat dan het internet voor je werken. Een goed doordachte SEO-campagne zorgt voor een betere positionering van je website in de zoekresultaten. Met een uitgekiende strategie kan iMedia Bureau de positie binnen de organische zoekresultaten aanzienlijk verbeteren. Hierbij kan gekozen worden voor een lokale campagne, maar een regionale of nationale benadering is ook mogelijk. De keuze hiervoor is afhankelijk van een aantal belangrijke factoren zoals het uiteindelijke doel en het beschikbare budget. In goed overleg bepalen we samen welke strategie het meest rendabel zal zijn voor je onderneming.

De SEO-campagne bij iMedia Bureau: de vier fases

Weet je al precies wat je wilt, dan is het aan de SEO-specialist om de website te optimaliseren. Dit geldt zowel voor het inhoudelijke deel als het technische deel. De gehele SEO-campagne doorloopt in totaal een viertal fases die we graag toelichten.

Fase 1 – Analyse & intake: 

  • Het uitgebreid analyseren van je website
  • Relevante zoektermen vinden via een uitgebreid zoekwoordenonderzoek voor je onderneming
  • Het opstellen van een plan van aanpak. Dit is toegespitst op de onderneming en de geformuleerde doelstellingen
  • Intakegesprek met een van de SEO-specialisten van iMedia Bureau

Fase 2 – On-site optimalisatie:

  • De positie van de webpagina’s in Google verbeteren door het controleren van de meetbaarheid en de registratie
  • Technische aanpassingen doorvoeren. Hierdoor indexeren de zoekmachines de website beter
  • Het (her)schrijven van de content op je website zodat deze wordt geoptimaliseerd voor de gewenste zoekwoorden

Fase 3 – Off-site optimalisatie:

  • Via linkbuilding zal de SEO-specialist de autoriteit van je website verbeteren. Dit betekent dat er links naar je website worden geplaatst op relevante websites

Fase 4 – Evaluatie & optimalisatie van de SEO-campagne

  • In overleg wordt de campagne bewaakt en worden de vorderingen bijgehouden. Waar nodig kan er worden bijgestuurd
  • Via je persoonlijke SEO-dashboard kun je meekijken met de vorderingen
  • Je ontvangt tijdens de campagne een periodieke rapportage over de voortgang en behaalde resultaten

Investeer in SEO voor een duurzame positie in Google

Het voeren van een succesvolle SEO-campagne vergt geduld. Een goede SEO-strategie richt zich daarom op de lange termijn. Het zou daarom ook niet realistisch zijn om te
stellen dat er binnen enkele weken resultaat kan worden verwacht. Het voordeel van een goede SEO-campagne is echter dat het op lange termijn zorgt voor meer leads. Een goed doordachte SEO-campagne is daarmee een directe investering in je onderneming.

In sommige gevallen kan het wenselijk zijn snel resultaat te bereiken. In dat geval kan adverteren via Google Adwords een oplossing zijn. Op die manier ben je direct zichtbaar in de (betaalde) zoekresultaten en bepaal je zelf welke positie rendabel is. Heb je een ruim advertentiebudget beschikbaar, dan is een plek op de eerste pagina
haalbaar. Dit kan een goede optie zijn als je een actie of aanbieding extra aandacht wilt geven. Het nadeel is dat dit slechts een tijdelijk effect heeft. De advertentie blijven namelijk alleen zichtbaar gedurende de tijd dat je campagne actief is.

Bekijk ook eens: 5 tips voor een goede homepage

Ook online
groeien?

Ontdek hoe jouw website er écht voor staat


    blank
    4.9js_loader×